Away to Turku: szakma a köbön

2014 ősze: tizennegyedik turkui utam időpontja. Az idei tanév első finn vendégszereplésére a komoly kihívások szellemiségében kerül majd sor.

Először is komoly változtatásokra került sor az általam oktatott tantárgy tematikájában, valamint a rendelkezésemre álló időkeretben egyaránt. Tizennyolc izzasztós órában az Európai Unió szerzői jogáról fogok a hallgatókkal beszélgetni. Először is szépen beágyazzuk a nemzetközi szerzői jogi környezetbe, majd lépésről-lépésre áttekintjük az anyagi szerzői jogi szabályozást (irányelveket) és joggyakorlatot (összesen húsz jogeset olvasását írtam elő szerencsétlen hallgatóimnak; értelemszerűen ennél jóval többről fog majd végül szó esni). Külön szekciót szánok a munka során a nemzetközi magánjog és a jogérvényesítés, valamint az elektronikus keresekedelem kérdéseinek. A tizennyolc órát egyébként négy nap alatt fogjuk letudni: hétfőn, kedden, csütörtökön és pénteken.

Merthogy a szerda más célokat szolgál. Még januárban adtam be egy pályázatot egy ún. "dosentti" pozícióra. A pályázat sikere esetén semmilyen munkaviszony nem keletkezne köztem és a turkui jogi kar között, azonban hivatalosan "meghívott előadóvá" válnék (az angolszász terminológia szerint "adjunt professor"). Ezzel együtt sem túlzás úgy magyarítani a "dosentti" titulust, mint "címzetes egyetemi docens", mivel - feltéve, hogy sikerrel járok - ezt a titulust életem végéig megőrizhetem. (Legyen így.) A pályázat utolsó lépcsőjeként egy nyilvános előadást kell tartanom a profilomba illő szerzői jogi témakörben. Hogy uniós és egyben összehasonlító téma is legyen egyszerre, a Deckmyn ügyet és a paródia témakörét választottam erre a célra. Így egyúttal a csoportom tagjai is jelen lehetnek (legnagyobb örömükre) az eseményen.

És persze a social networking sem maradhat el, amelynek részeként konferencia-szervezésről, tavaszi vendégelőadás részleteiről és egy angol nyelvű tanulmány elkészítéséről fogok egyeztetni a helyi kollégákkal.

A fenti három részfeladat teljesítéséről reményeim szerint egy hét múlva röviden, és örömmel beszámolhatok majd.

Címkék: , , ,