Múlt héten startolt Németországban az ALDI Life Musik névre keresztelt új szolgáltatása, amely on-demand/stream formában kínálja zenei tartalmak elérését. Lássuk, mit is próbálnak meg a német fogyasztók kosarába csempészni.
|
Forrás: aldilife.de |
Ugyan a zenei on-demand szolgáltatásokkal még Dunát éppen nem lehet rekeszteni, egyre
gyakrabban ütik fel a fejüket olyan szolgáltatók, amelyek ilyen típusú szolgáltatások biztosításával próbálják meg kihasználni a piaci réseket, gondolva itt példának okáért itt a Spotify-ra, a hányattatott múltú Napster-re, a Deezer-re vagy a Google által indított Google Music-ra.
Annak ellenére, hogy Németország az egyik legstabilabb zenefogyasztói piac a fizikai műpéldányok tekintetében, a digitális tartalmak fogyasztásában rendre az európai átlag
alatt marad (persze feltehetőleg e vonatkozásban hazánk sem lenne éllovas). Talán ezen tendencia orvoslására hívták életre az
ALDI Life Musik szolgáltatást, amely havi nyolc euró ellenértékért kínál mintegy
34 millió zeneszámot, 10 ezer hangoskönyvet és 4 ezer rádióadás
elérését.
Az ALDI persze nem a semmiből varázsolt elő egy ilyen - legalábbis számokban - jól hangzó repertoárt, hanem egy már működő szolgáltató, nevezetesen a jelenleg 80 milliónál is több felhasználói bázissal
rendelkező Napster portfólióját öltöztette új köntösbe. Az új design új árat is takar, mivel a Napster szolgáltatásai Németországban 10 eurós havidíjért cserében érhetőek el.
Az előbbiek fényében felmerülhet persze, hogy mennyire lesz az új szolgáltatás alkalmas arra, hogy releváns mértékben átrajzolja a német fogyasztói szokásokat, vagy mennyire lesz versenyképes a többi konkurens szolgáltatóval szemben - összehasonlításképpen a versenyző szolgáltatások mind havi 8-10 euró között mozognak. Ettől függetlenül az új és korszerű, jogszerű elérést biztosító megoldásokból mind a felhasználók, mind pedig a jogosultak profitálhatnak, és kíváncsian várjuk, hogy lesz-e lehetőségünk a jövőben az itthoni elérhetőségről is beszámolni.
Címkék: Aldi Life Musik, legális alternatívák, Napster, Németország, on-demand, zeneipar